Prestationsprinsen på plats i Almedalen.

Så var Almedalsveckan i gång. Och det är första gången jag är här. Otroligt intressant, jag kommer att lära mig massor om social hållbarhet, om socialt företagande och kanske lite hur man kan göra sig hörd i det här bruset… Jag plockar på mig sådant jag tycker är bra gjort och mindre bra, så kan Prestationsprinsen satsa mer ett annat år.

Idag började jag lite lugnt med ett par timmar i Almedalen. Kung över livet hade en föreläsning om hur det är att vara förälder till en hemmasittare, talare var Ann Sophie Forsell Öhrn. Mycket bra som sas, till exempel att det faller ett alldeles för stort ansvar och projektlederi på vårdnadshavarna, att det borde finnas en ”sambandscentral” som klev in och tog den rollen. Att det sparar så mycket pengar att agera i tid, men framförallt mänskligt lidande om ungarna får hjälp i tid. Ann Sophie berättade att hennes barn ofta känt att han inte var värd lika mycket som andra, vuxna i skolan och runt om brydde sig ju inte… Att hemmasittande kan leda till utanförskap som kan leda till allt från fortsatt social isolering till missbruk och kriminalitet.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Om prestationsprinsen

Prestationsprinsen är vem som helst, flicka, pojke, barn, ungdom,ofta missförstådd. Bloggen vill bidra med lite vuxen ödmjukhet kring våra älskade ungars behov och beteenden, speciellt barn med osynliga funktionsnedsättningar..
Galleri | Det här inlägget postades i Skolan. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Prestationsprinsen på plats i Almedalen.

  1. kungolivet skriver:

    Så roligt att du kom och lyssnade på oss och tack för fina ord och bilder i blogginlägget!

Kommentera

