Goda exempel: Morgonrutiner för barn med neuropsykiatriska funktionsuppsättningar eller en släng av… minskade krav och visualiserade rutiner kan göra stor skillnad!

Den här är högaktuell inför maj, kan hjälpa många elever igenom dessa veckor.

Prestationsprinsen

Den här Prestationsprinsen är 10 år. Han har börjat åk4 i höstas och tycker att det är ganska så jobbigt med allt nytt. Men han biter ihop och försöker.

Prestationsprinsen tycker det är konstigt att inte magister Per talar om vad de ska göra. Han kan säga saker som att nu är det eget arbete, materialet ligger borta i hyllan. Eller tänk nu på att skynda er att byta om så att ni kommer i tid efter gympan. Men det tar väl den tid det tar att klä sig? Ska man hoppa över byxorna eller vad menar han. Och hur ska man veta när nästa lektion börjar? Dessutom är det flera nya kamrater i klassen och han tycker fortfarande att det är jobbigt att förstå dem. Sina gamla kamrater vet han liksom hur de fungerar.

Nu är det dessutom maj. Då ska allt vara lite roligare. Men vadå roligare? Det…

View original post 641 fler ord

Annonser

Om prestationsprinsen

Prestationsprinsen är vem som helst, flicka, pojke, barn, ungdom,ofta missförstådd. Bloggen vill bidra med lite vuxen ödmjukhet kring våra älskade ungars behov och beteenden, speciellt barn med osynliga funktionsnedsättningar..
Det här inlägget postades i Skolan. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s