Då tar vi lov och ledigt, Prestationsprinsen, Drottningen och jag…

Det har varit lite glest med inläggen sista veckorna. Det beror på sommaren. På att så mycket annat ska göras, men också njutas. Men tar vi helpaus, Drottningen, Prestationsprinsen och jag, Nu ska vi njuta av sommaren helt och hållet ett par veckor. Njuta av sol, bad, vänner och ösregn. Regn är bra för att sluka en bok eller sova i kapp, kanske lite datatid, kortspel, samtal…

Säkert får jag skrivklåda av saker jag ser, hör eller läser. Men istället för att hamna vid datorn eller mobilen tänker jag ligga kvar i hängmattan, solen, på bryggan och tänka på saken. Eller diskutera med vänner. Eller inte tänka alls… eller kanske smyga in något enstaka inlägg!!

Jag hoppas att alla våra Prestationsprinsar (flickor och pojkar) därute  har ett bra lov. Med mycket av det som stärker och lite av det som tär. Och det är ju helt olika saker för var och en. Olika och därför så himla bra!

Jag hoppas att alla drottningar (och det betyder både mammor och pappor) får lite mer tid än vanligt till att sänka axlarna, andas djupt, njuta av de små fina stunderna eller kanske längre, på det sätt som stärker er. Och det är ju helt olika saker för var och en. Olika och därför så himla bra!

Glad sommar alla fantastiska läsare! Som läser, gillar, kommenterar och bidrar. Ni gör mig glad, rörd, tacksam, förtvivlad, men alltid stärkt i att Prestationsprinsen behövs. I höst kommer jag börja ge föreläsningar också. Skulle det vara något för din skola, förening, kyrka, idrottsklubb eller arbetsplats? Skicka en intresseanmälan till info at prestationsprinsen.se

Med en önskan att er sommar blir full av struktur, förutsägbarhet, reträttplatser och förtroendefulla relationer. För våra älskade ungars skull, ja, för allas skull!

Om prestationsprinsen

Prestationsprinsen är vem som helst, flicka, pojke, barn, ungdom,ofta missförstådd. Bloggen vill bidra med lite vuxen ödmjukhet kring våra älskade ungars behov och beteenden, speciellt barn med osynliga funktionsnedsättningar..
Det här inlägget postades i Skolan. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Då tar vi lov och ledigt, Prestationsprinsen, Drottningen och jag…

  1. Npfmamman skriver:

    Tack för alla inlägg!
    Hoppas på en toppenfin sommar!

    Kram!

  2. Ninna skriver:

    Jag hoppas ni får en riktigt bra sommar! 😀

Kommentera

