Rekommenderad läsning, jättebra blogg: Specialpedagogen

Hittade till bloggen Specialpedagogen igår. Massor med bra inlägg och tankar. Känner att Helena tänker en hel del som jag, men har tänkt en massa annat också. Och håller säkert inte alls med mig om en massa här. Men jag gillar i alla fall skarpt hennes inställning:

Denna blogg har som syfte att bidra till diskussionen om pedagogik i allmänhet och om inkludering och individualisering i synnerhet. Rent personligen är syftet att få vädra mina tankar och funderingar och få provocera lite! Som min kollega Christian Castenskiöld säger: ” att bli provocerad är ett utmärkt sätt att vara tvungen att ta ställning och fundera över hur man själv tycker”.

Om prestationsprinsen

Prestationsprinsen är vem som helst, flicka, pojke, barn, ungdom,ofta missförstådd. Bloggen vill bidra med lite vuxen ödmjukhet kring våra älskade ungars behov och beteenden, speciellt barn med osynliga funktionsnedsättningar..
Det här inlägget postades i Allmänt, barn, Lärare, on-line, Samhälle, Särskilda behov, skola, Utbildning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

