Idag gästbloggar Prestationsprinsen på ”M som i underbar”. Med ett inlägg om motivation och ansvar i skolan.

Idag gästbloggar Prestationsprinsen på ”M som i underbar”. Så titta in där och läs mitt inlägg om skolproblem på grund av brist på motivation hos Prestationsprinsen och hans fröken… Men framförallt kolla in Tinas fina blogg om livet med diagnoser i familjen.

Här får vi följa Matilda, som verkligen är underbar. Och verkligen visar att vi kommer med olika funktionsuppsättningar. Vi må brista vad gäller vissa, men hon personifierar verkligen hur briljant andra kan glänsa. Om man bara vill se!

Om prestationsprinsen

Prestationsprinsen är vem som helst, flicka, pojke, barn, ungdom,ofta missförstådd. Bloggen vill bidra med lite vuxen ödmjukhet kring våra älskade ungars behov och beteenden, speciellt barn med osynliga funktionsnedsättningar..
Det här inlägget postades i Allmänt, Autism, barn, Familjeliv, Föräldraskap, Funktionsnedsättningar, Lärare, Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, neuropsykiatriskfunktionsnedsättningar, NPF, Samhälle, Särskilda behov, skola, Skolan, Utbildning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Idag gästbloggar Prestationsprinsen på ”M som i underbar”. Med ett inlägg om motivation och ansvar i skolan.

  1. Anne skriver:

    Aj aj vad ont det gjorde att läsa blogginlägget, då min prins går igenom detta, han vägrar skriva han vägrar ta en penna i handen och skolan tänker inte ge honom bra omdöme bara pga av detta 😦 ska man verkligen höra hela sin skolgång att man är lat och omotiverad för att man inte klarar av detta?, det är barnmisshandel anser jag.
    kram

    • Nej! Det ska man inte! Hitta krafterna du förmodligen egentligen inte har. Kämpa, förhoppningsvis är ni två. Läs här och på andra ställen för att få tips och kunskap. Ring folk o fråga o få råd. Stå på dig. Det är skolan som är lat och omotiverad som inte lyckas hitta anpassningar och stöd till honom. Men det ska du nog inte påpeka med just de här orden… Lycka till!

      • Anne skriver:

        Jodå jag vet jag har anmält skolan till skolinspektionen och nej vi är inte två om prinsen jag lever ensam, jag menade bara hur jag kände igen oss (tyvärr) i det di hade skrivit 😉 kram

Kommentera

